(0)0,00kr

Du har inga produkter i varukorgen.

Quality products for horse and rider

Försäljningsvillkor

LEVERANSSÄTT

Varorna levereras mot en mindre fraktavgift på 69.-. Order över 2000.- är fraktfria utom på sadlar.

Vi på OC Equestrian vill att ni skall känna er trygga med att ert paket kommer fram på bästa sätt, därför har vi valt att samarbeta med DHL och Schenker.
 Leveranstiden är normalt 3-4 arbetsdagar.
Varorna lämnas ut via Service Point i närheten hos beställaren. Avisering sker via sms. Efter 6 dagar skickas påminnelse 1 och efter 10 dagar påminnelse nr 2.
Efter 14 dagar går paketet i retur till OC Equestrian om det ej blivit uthämtat.
Viktigt är att ni hämtar ut era paket omgående, då fakturan hos Klarna skall betalas på 14 dagar. Görs ej detta i tid läggs en påminnelseavgift på er faktura som måste betalas utan undantag.
Ni som kund står då för fraktkostnaden tur och retur samt den extra hanteringskostnader som uppstår då paketet förblir outlöst. Dessa är 350kr.

PRISER
I priserna ingår moms med 25 % för beställningar inom EU. Vid bekräftad beställning, kan priserna endast ändras av omständigheter som OC Equestrian inte råder över. Till exempel väsentligt ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms. Inga expeditionskostnader tillkommer. Skulle priset ändras har kunden rätt att utan kostnad häva köpet.

RETURER
Hos OC Equestiran har ni alltid 14 dagar öppetköp. (Returen skall vara oss tillhanda senast 14 dagar efter uthämtning på Service Point).
Ångrar ni ert köp, kan ni köpa en returfraktsedel i våran webbutik som mailas till er inom 24 timmer. 
Ni står själva för returkostnaden som förnärvarande är 79:-
 Önskar ni byta mot en annan vara eller storlek tillkommer även ny frakt med 59:-.
 Alla returer måste anmälas via mail info@ocequestrian.se och får endast skickas med erhållen retursedel.
Paketet lämnas in på samma Service Point det hämtades ut på.
Tänk på att varan skall vara oanvänd och i originalförpackning och att alla lappar sitter kvar om returen skall godkännas.

Öppet köp gäller inte på beställningsvaror. Beställningsvaror är varor vi inte har på vårt lager och beställer åt er, samt sadlar från Devoucoux och Prestige.
Sadlar kan man låna hem för provridning innan köp.

REKLAMATIONER:
Skadad vara:
 Skulle ert paket ha synliga skador vid leverans, skall reklamation göras direkt hos ombudet (Service Point), innan ni tar emot ert paket.
 Upptäcker ni en skada på varan trots att paketet inte haft några yttre synliga skador, ber vi mailar oss per omgående, samt bifoga digitalt foto på den deffekta varan. info@ocequestrian.se
Vi står då för returfrakt samt ombesörjer att ni får en frisk ersättningsvara snarast möjligt. För att en reklamation skall godkännas, skall varan vara helt rengjord och tex. täcken tvättade, annars tar vi ej emot dem.
Skulle det uppstå en meningsskiljaktighet mellan er som kund och OC Equestrian AB följer vi alltid konsumentköplagens riktlinjer och ARNS beslut.
Har ni vägarna förbi oss i Laholm är ni hjärtligt välkomna att hämta ut era varor själva direkt i vår butik. Välj fraktsätt hämta ut i butik i webshoppen.

BETALNINGSALTERNATIV
För att handla på OC Equestrian måste ni som kund fyllt 18 år.
Där av ber vi er om ert personnummer vid beställning. Vi använder inte ert personnummer i något annat syfte och lämnar under inga omständigheter ut det ett tredje part. Via denna länk kan ni läsa mer om personuppgiftslagen på datainspektionens hemsida.
http://www.datainspektionen.se/lagar-och-regler/personuppgiftslagen/

HANDLA MOT FAKTURA:
OC Equestrian erbjuder i samarbeta med Klarna att handla mot faktura. Börja med att välja Klarnas fakturaalternativ i butikens kassa. För att genomföra ditt köp skriver du in ditt personnummer. Då görs automatiskt en mikroupplysning som tar ca 1 sekund. Upplysningen gör vi för att säkerställa dina personuppgifter och godkänna ditt köp. När du väljer att betala mot faktura sker en kreditupplysning på ditt personnummer. Även en jämförelse mellan personnummer och folkbokföringsadressen görs för att säkerställa att personen verkligen är den han utger sig för att vara.
Detta medför att ni endast kan få varor levererade till den adress där ni är folkbokförda.
Betalningsvillkor 14 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med (det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 60 kr) samt dröjsmålsränta med 24 % per månad + gällande referensränta. Obs! Även om ni önskar byta er vara och skickar den i retur skall fakturan alltid betalas inom 14 dagar.
Om returen ej kommit oss tillhanda inom 14 dagar från fakturans utskriftsdatum, lägger Klarna på en påminnelseavgift som vi ej kan ta bort. Därför är det ert ansvar som kund att betala fakturan i tid och insända en eventuell retur senast 14 dagar efter fakturans utskriftsdatum.
 
RÄNTEFRITT DELBETALNING
Hos oss kan du välja att dela upp din betalning. Vi erbjuder våra kunder att dela upp sina köp räntefritt på 3,6 eller 12 månader. Du som kund kan även välja att dela upp din betalning på 24 månader mot en lägre räntekostnad för närvarnade 9,95%.
MER INFORMATION HITTAR NI HÄR VIA LÄNKEN TILL KLARNA. http://klarna.com/ kontovillkor.pdf
På sadlar erbjuder vi räntefritt delbetalning upp till 24 månader i samarbete med Resursbank. Kontakta oss på info@ocequestrian.se för mer information om detta betalningalternativ.

PRESENTKORT:
Presentkort kan köpas i webshoppen. Ni får ett mail till eran mailadress med en rabattkod som kan användas i webshoppen eller i våra fysiska butik eller på mässor.

OUTLET:
Här säljer vi varor som är utgående, sista plagget kvar av en modell, tillfälliga kampanjer, restpartier från mässor, provkollektioner från vissa leverantörer osv. Alltid till kraftigt reducerade priser.
Alla varor är i fullgott skick men de kan vara provade av kunder i våra butiker.
På Outlet varor kan vi tyvärr inte erbjuda öppet köp.
Det du hittar idag finns oftast inte kvar imorgon....Nyheter fylls på hela tiden...Skynda fynda.

FOTON:
Varans färg på bilderna kan i vissa fall skilja sig något från färgen på den verkliga varan. Ljus, datorinställningar m.m. kan påverka att varans färg inte återges exakt så som i verkligheten. Våra bilder i shoppen kommer både från våra leverantörer och bilder vi tagit själva.
Copyright gäller på alla bilder på våran hemsida!

KUNDSERVICE:
Har ni frågor kring er leverans eller frågor som rör våran webshop, går det bra att maila oss på info@ocequestrian.se
 Vi svarar så fort vi kan och i den ordning mailen inkommer.

MILJÖTÄNK
Vi på OC Equestrian försöker göra vårt bästa och tänka på miljön så gott det går, därför återanvänder vi alla kartongerna från våra egna inleveranser. Detta gör att vi kan hålla nere våra omkostnader och hålla en lägre prisbild mot er kunder. Paketet ni får hem kan ha en leverantörslogga på utsidan men innehållet är det ni beställt. Hoppas ni har överseende med detta.